1.
Ha egy géphajóval egy vontató kötelet kiadva több vitorlást vontat egy oszlopban, egymáshoz képest, hogyan haladnak a vitorlások?
2.
Hogyan kell a vízbe esett bajbajutottat kisgéphajóval megközelíteni?
3.
Hogyan hajózik szűk hajóútban találkozáskor?
4.
Milyen haladási sebesség mellett a leghatásosabb az orrsugárkormány?
5.
Milyen fontosabb jellemzői vannak a kishajózásban használt köteleknek?
7.
Mit vesz figyelembe a horgonylánc, illetve kötél hosszának meghatározásához vesztegléskor ?
8.
Vezethet-e 2. zónába sorolt hajót 3. zónába tartozó vízterületen?
9.
A vízből mentésnél a mentendőt szél alól, vagy szél felől kell megközelíteni állóvízen?
10.
Mi határozza meg a hajó szélérzékenységét?
11.
Adott két egyforma testkialakítású hajó. Melyikel könnyebb megfordulni szűke helyen?
12.
Hogyan befolyásolja a sodoráramlás a kormány- és műveletképességet?
13.
Miért fontos egy kisgéphajó vízkiszorításának ismerete?
14.
Mi az a növekvő négyszögek módszer, és hol használják?
15.
A hátrafelé haladó, egy motoros, H kihajtással rendelkező hajóban, a hajócsavar csavarhatása jobban érzékelhető, mint előrefelé haladáskor.
17.
Kisgéphajóval nagy sebességgel halad. Hogyan áll meg?
18.
A vízből mentésnél a mentendőt jobb vagy bal oldalról kell megközelíteni?
19.
Mi a csavarhatás vagy kerékhatás?
20.
Mikor számíthat a sodoráramlás kedvezőtlen hatására?