1.
A hajtómű hirtelen leáll, a motor azonnal újraindítható, de az irányváltót előre-, vagy hátramenetbe kapcsolva a motor újra lefullad. Milyen hibára következtet?
2.
Sodrással, vagy széllel szemben kikötött kishajónál melyik kötél elengedésével kell kezdeni az elindulás manővert?
3.
Vízből mentésnél hogyan közelítjük meg a mentendőt folyóvízen?
4.
Számíthat-e a gázlóban csatornahatás fellépésére?
5.
Mivel tudjuk módosítani siklás közben a hajó úszáshelyzetét?
6.
Milyen veszélyforrásokra kell figyelemmel lenni kikötéskor?
8.
Mikor áll fenn az összeütközés veszélye? Keresztezéskor hajónkról tekintve a közeledő hajó egy azonos pontjának orrszöge ( )
9.
Mire számít, amikor behajózik egy medencés kikötőbe hullámzó tóról?
10.
Mire számít kisvizes időszakban?
11.
Mit kell tennünk amikor a mentendő mellé érünk, ha gépi erővel haladó kishajóval közelítjük meg?
12.
Milyen eszközök és anyagok szolgálnak a kishajón a hajótest mentésére?
Mentőheveder, szivattyú, lékponyva, speciális öntapadó szalag, fémhajóknál festék, kéziszerszámok.
Mentőcsónak, mentőszivattyú, lékponyva, szükségkormány, faékek, léc, szög, műanyag hajóknál kéziszerszámok.
Szivattyú, szapoly, vödör, bőrpárna, speciális ragasztók, fémhajóknál faggyú, kóc.
13.
Mi alapján differenciál a belvízi V. számú felszerelési jegyzék?
14.
Milyen művelet esetén nem változik a keresztezésben levő hajók orrszöge?
15.
Egészítse ki a mondatot! A(z) ( ) működéséhez a kormánylapátot áramló közegbe kell helyezni.
16.
Milyen veszélyeket rejthet a vízből mentett hajóba történő beemelése?
17.
A hajtómű hirtelen leáll, a motor azonnal újraindítható, de az irányváltót előre-, vagy hátramenetbe kapcsolva a motor újra lefullad. Milyen hibára következtet?
18.
Milyen áramlási viszonyok nehezítik a hajózást folyami medencés kikötők bejáratában?
19.
Mire számít, amikor kihajózik egy medencés kikötőből hullámzó tóra?
20.
Vezethet-e 3. zónába sorolt hajót 2. zónába tartozó vízterületen?